Задачі на знаходження невідомого зменшуваного. Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання
Мета: формувати в учнів уміння розв’язувати задачі на знаходження невідомого зменшуваного; розвивати вміння розв’язувати приклади з опорою на знання про зв’язок компонентів і результату арифметичної дії; розвивати пам’ять, логічне мислення.
Обладнання: схеми задач, предметні малюнки, картки для індивідуальної роботи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація знань учнів
— Наш урок сьогодні буде незвичайний. Ми з вами вирушимо на екскурсію до кондитерської фабрики. Дізнаємося, чи варто їсти багато солодощів і до чого це може призвести. Усі діти дуже полюбляють солоденьке. Наші герої також із задоволенням будуть подорожувати разом з нами.
Отже, зустрічайте їх!
Учитель демонструє малюнки із зображенням звірят.
1. Робота з картками.
Картка 1
Розв’язати задачу.
У Володі було 15 цукерок, 3 він віддав своєму другові. Скільки цукерок залишилось у Володі?
Картка 2
озв’язати задачу.
Коли хлопчик віддав другові 6 цукерок, у нього залишилось 7 цукерок. Скільки цукерок було у хлопчика спочатку?
2. Усні обчислення.
— Якось наші герої потрапили на кондитерську фабрику. Їм дуже сподобалося, як виготовляють цукерки. Вони захотіли скуштувати чогось солоденького, але цукерки були незвичайні. Розв’яжіть приклади — тільки тоді герої зможуть скуштувати цукерки.
— Але що трапилося? У наших героїв розболілися животи, і довелося викликати лікаря Айболита.
Щоб викликати лікаря, нам треба піднятися східцями.
— Лікар порадив нашим героям не їсти багато цукерок, бо болітиме живіт, а ще руйнуватимуться і дуже болітимуть зуби.
3. Математичний диктант.
• Знайти суму чисел 2 і 5;
• знайти різницю чисел 12 і 7;
• число 5 збільшити на 6;
• число 13 зменшити на 4;
• суму чисел 7 і 3 збільшити на 2;
• різницю чисел 12 і 3 зменшити на 9.
III. Робота над темою уроку
1. Колективне розв’язування задачі № 150 у підручнику.
— Про що йдеться в умові задачі?
— Що в задачі відомо?
— Про що треба дізнатися?
— Якою дією будемо розв’язувати задачу? Чому?
На дошці з’являється скорочений запис умови задачі.
Було — ?
Поставив — 5 кв.
Залишилось — 3 кв.
Діти знаходять серед поданих на дошці відповідну схему і розв’язують задачу.
2. Розв’язування і порівняння задач № 151.
Учитель з учнями аналізує задачі. На дошці записує скорочені умови задач.
- — 15 к. — ?
- — 10 к. — 10 к.
Залишилось — ? Залишилось — 5 к.
Учитель підводить учнів до висновку: щоб дізнатися, скільки грошей було у Галі, потрібно знайти суму витрачених грошей і тих, що залишилися.
Діти записують розв’язання задач під керівництвом вчителя.
3. Самостійна робота.
— А ще наші герої побачили, що на кондитерській фабриці виробляють дуже багато різноманітних тістечок та тортів. Але щоб скуштувати тістечко, треба розв’язати задачу № 153.
Діти самостійно складають задачу за поданими у підручнику даними і малюнком та розв’язують її.
4. Перевірка роботи (фронтально).
— Ви молодці, впоралися із цією задачею. Але про що нам треба пам’ятати, коли хочеться скуштувати тістечко або торт? (Не слід їсти надміру солодкого, треба вживати їжу, в якій багато вітамінів.)
5. Виконання завдання № 152 (у парах).
— Зараз ми з вами скуштуємо солодощі, в яких дуже багато вітамінів.
Якщо ви правильно виконаєте це завдання, то отримаєте у нагороду ягоди малини.
6. Перевірка роботи (взаємоперевірка у парах).
IV. Підсумок уроку
V. Домашнє завдання
С. 30 № 154, № 155.
|